• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 03 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’oposició demana que la creació d’un nou servei al centre del Renaixement sigui fiscalitzada pel ple municipal

Rut Font
01/02/2022
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Les formacions polítiques volen saber si el govern municipal ha implementat un nou servei en junta de govern de la mà de l’aprovació del projecte museogràfic. En cas afirmatiu, argumenten que l’executiu “hauria envaït competències del plenari”.

El Palau de Requesens segueix en obres, que acabaran aquesta tardor // Arxiu – Rut Font

L’oposició torna a demanar més documentació i transparència al govern municipal, aquesta vegada sobre el futur centre d’art i cultura del Renaixement que s’instal·larà al Palau de Requesens un cop acabi la rehabilitació.

El passat 21 de desembre l’executiu format per PSC i Junts per Molins va aprovar en junta de govern iniciar el procediment de licitació del projecte museogràfic del centre, amb 700.000 euros destinats a la seva gestió. Davant d’això, els grups de l’oposició volen saber si aquest punt comporta la implementació d’un nou servei municipal, una qüestió que necessita un expedient propi i que s’ha d’aprovar al ple municipal.

A mitjans de gener, les diferents formacions van demanar informes “sobre la legitimitat del procés” i si la licitació del projecte comportava “també l’aprovació d’un nou servei municipal”, tal com ha explicat Marta Espona, portaveu d’ERC i líder de l’oposició durant el ple de gener. En cas de ser així, el govern hauria “envaït competències del plenari”, segons mantenen des de l’oposició. A falta d’alguns dels informes jurídics, tots els grups han presentat una moció per demanar que l’executiu redacti l’expedient per crear aquest nou servei.

Marta Espona durant l’exposició de la moció // Caputra de pantalla

La republicana ha assegurat que el projecte aprovat “té un nivell de definició i un detall en la seva descripció immillorable”. En aquest sentit, ha reiterat que, un cop executat, es podria inaugurar el centre, ja que especifica els 80 objectes que s’exposaran, les institucions que els cediran i la seva localització per “planta i paret”. Davant d’això, el regidor de Molins en Comú, Gerard Corredera, ha afegit que hauria estat “elegant que tots els regidors haguessin tingut coneixement del projecte executiu i s’hagués portat al ple”.

Ates l’avançat desenvolupament del projecte, els diferents partits demanen al govern que porti al ple municipal aquest document executiu per la implementació d’un nou servei “tant per sentit comú com pel compliment de les normes del decret 179 pel qual s’aprova el reglament de les activitats i serveis dels ens locals”. En aquest sentit, l’article 63.1 d’aquest decret diu que “correspon al ple de la corporació aprovar inicialment l’avantprojecte d’ordenances”.

Les formacions polítiques han defensat que aquest expedient ha d’anar acompanyat d’una memòria justificativa del projecte i d’un reglament amb les característiques del servei, la seva forma de gestió i un estudi econòmic i financer sobre la seva viabilitat.

S’han afegit al debat els regidors de la CUP i de Ciutadans. Mentre que el cupaire Carles Corro ha argumentat que iniciar un projecte d’aquesta envergadura “amb aquest secretisme és de tot menys encertat”, l’edil de la formació taronja Laia Cassauba ha mantingut un to més moderat recalcant la necessitat de debatre la qüestió de la forma més “adequada i tranquil·la”.

Els serveis jurídics estan elaborant els informes demanats

Al final la moció no ha prosperat, ja que PSC i Junts per Molins l’han votada en contra. El primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, ha justificat la postura per “un error de forma”. Segons ha dit, els grups van presentar la moció unes 12 hores després de demanar els informes: “Deixin que els serveis jurídics facin la seva feina i un cop feta, ens reunim i ho expliquem amb la més absoluta transparència”, ha demanat.

Per això el govern va demanar posposar la moció fins al ple de febrer. Per altra banda, ha assegurat que el projecte ja s’ha exposat en diverses ocasions, com a la conferència pública celebrada el desembre del 2020. “La línia i el projecte està ben definit, volem parlar de promoció de vila i de turisme”, ha conclòs.

L’alcalde Xavi Paz durant el ple de gener // Captura de pantalla

En línies similars, l’alcalde, Xavi Paz, ha lamentat que no es considerés ajornar el debat, perquè “situa el lema que busca” l’oposició. A més, ha afegit que no s’havia de decidir sobre si cal un servei propi o una extensió d’un servei ja existent “fins ara” per anar avançant el projecte. Per últim, ha assegurat que “no està escrit enlloc que hi hagi un camí tècnic únic per enregistrar un nou servei”.

Instar a redactar l’expedient

La regidora de Molins Camina-Podem, Ana Aroca, ha estat l’encarregada de tancar el debat. Aroca ha criticat que s’hagi desviat el debat cap a la necessitat, o no, d’instal·lar un museu. “No estem debatent si museu si o museu no. Hem presentat l’escrit i la moció per motius diferents. Els informes demanen a la secretaria i a l’interventor que digui si l’acord que va prendre el govern implica l’establiment d’un servei i la moció insta a què es faci servir el procediment d’establiment d’un servei”, ha argumentat. A més ha afegit que aquest procedint s’ha d’aplicar “tant si es crea un nou servei com si es fa una modificació substancial d’un d’existent”, com podia ser l’actual Museu Municipal.

En aquest sentit, ha recalcat la necessitat de tenir un pla de viabilitat abans d’executar al projecte pel pes de la inversió que requereix. “No diem que el servei no pugui ser deficitari, però s’ha d’explicar als vilatans d’on rascaran els diners per cobrir els dèficits”, ha conclòs.

Actualment, el Palau de Requesens segueix en obres, que es preveu que finalitzin aquesta tardor. El futur centre d’art i cultura necessita una inversió de 3,9 milions d’euros i ha rebut subvencions d’administracions supramunicipals tant pel projecte museogràfic com per la rehabilitació. La meitat d’aquest import anirà a càrrec del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) del govern estatal, mentre que els fons FEDER de la Unió Europea aportaran gairebé un altre milió d’euros. També hi ha una aportació de la Generalitat de Catalunya. Els terminis de la subvenció europea han obligat a accelerar el projecte, ja que exigeix que el 70% dels treballs estiguin acabats abans del pròxim mes de novembre.

Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de ReiAna ArocaCarles Corrocentre Art i Cultura Renaixement Palau de RequesensCentre d'Art i Cultura del RenaixementCs Molins de ReiCUP Molins de ReiERC Molins de ReiGerard CorrederaJunts per MolinsLaia CassaubaMarta EsponaMolins Camina PodemMolins de ReiMolins en ComúPalau de Requesensple gener 2022ple municipal molins de reiprojecte museogràgicPSC Molins de ReiRamon SànchezXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

02/06/2026
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

La CUP adverteix del consum energètic del futur centre de dades del polígon El Pla

23/05/2026
Les famílies del Club Atletisme Molins denuncien falta de manteniment de l’espai d’entrenament

El govern sociocomú aposta per una zona d’atletisme a la Gravera

15/05/2026
Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

13/05/2026
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
Joan Tardà presenta el seu nou llibre a Molins de Rei i reclama la unitat de les esquerres

Joan Tardà presenta el seu nou llibre a Molins de Rei i reclama la unitat de les esquerres

27/04/2026
Article següent

El govern municipal presenta els pressupostos més elevats de la història de l'Ajuntament

Més comentat 1

  1. Retroping: L’oposició presenta un recurs contra el procés tècnic de creació del centre del Renaixement - Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei
Societat

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei

Samar Elansari
02/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 
Cultura

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Samar Elansari
02/06/2026
Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera
Política

Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera

Samar Elansari
02/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?