• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 05 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’oposició planta el govern municipal per la seva «falta de transparència»

Jose Polo
16/05/2017 - 22:15
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

CUP, ERC, Molins Camina i Iniciativa-MES no assistiran a les comissions informatives per l’actitud de la sociovergència en el cas de les tarifes de l’aigua. 

Regidors de la CUP, ERC i Molins Camina en roda de premsa conjunta // Jose Polo

La transparència forma part d’un dels eixos fonamentals del pacte de govern entre CDC i PSC a Molins de Rei, presentat després de les últimes eleccions municipals. De fet, el mot transparència és un dels més utilitzats durant els actes públics de la sociovergència, ja des de la passada legislatura. Segons l’oposició, la transparència del govern municipal només brilla per la seva absència.

El cas de la pujada de les tarifes de l’aigua -de moment frustrada perquè l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) no troba motius suficients per justificar-la- ha estat l’episodi que ha provocat una crítica ferotge per part dels partits de l’oposició. El malestar de l’oposició amb el govern, però, és evident des de fa mesos. Segons ells, plou sobre mullat.

Per això la CUP, ERC, Molins Camina i Iniciativa-MES, que són tots els partits de l’oposició i sumen tots els regidors que no són del govern menys el no adscrit, han decidit protestar sense assistir a les comissions informatives prèvies al pròxim ple municipal del mes de maig. Tot i això, CDC i PSC governen amb majoria absoluta i, per tant, no els necessiten per tirar endavant les seves polítiques.

És una manera de plantar-se davant d’una situació que consideren injusta i poc democràtica. Ho han anunciat aquest dimarts en una roda de premsa conjunta entre els quatre partits.

Entenen que si el govern municipal no els va informar de la seva intenció de pujar les tarifes de l’aigua tot i tenir diferents oportunitats per fer-ho, es posa en entredit «la utilitat» de les comissions informatives, que és l’espai de trobada entre govern municipal i oposició on s’informa de l’actualitat municipal i es presenten els temes que es debatran després als plens municipals. De fet, diuen que es van assabentar mitjançant un grup polític de l’AMB. A més, asseguren que a vegades les comissions estan buides de continguts. Asseguren que amb aquesta conducta la sociovergència «impedeix la feina de fiscalització» que l’oposició ha de fer al govern municipal.

«Hi ha una falta de transparència evident quan no s’informa d’un tema tan important com pujar la tarifa de l’aigua», argumenta Ana Aroca, regidora de Molins Camina. Aquests partits critiquen altres faltes de comunicació del govern en multitud de temes com la reforma de la Carretera, la situació del veïns de la Rierada o la creació del centre de culte de la comunitat islàmica, per posar uns exemples.

«Es creen comissions i després no es convoquen, no es compleix el que s’ha aprovat», afegeix Sílvia Guillén, d’ERC, recordant que a l’octubre del 2015 l’Ajuntament va crear, mitjançant un decret d’alcaldia, una taula per a la revisió de les tarifes de l’aigua i que encara no s’ha reunit. El mateix ha passat, segons la republicana, amb la comissió d’estudi sobre la creació del Reglament Orgànic Municipal (ROM). També s’esperen resultats de la comissió per estudiar la possible municipalització dels serveis o noves trobades del Consell de Seguiment de la Crisi i la Taula Local d’Habitatge.

De moment, aquests partits no es presentaran a les comissions informatives del mes de maig però la situació es podria repetir més endavant. «Depèn de la reacció que tingui el govern municipal», indica Asier Baiona, regidor de la CUP.

Aquests partits critiquen que sovint s’aproven accions al ple municipal que després no es porten a terme. «Encara espero notícies de la meva primera moció aprovada com a regidor», declara Baiona. Es refereix a la moció que va declarar Molins de Rei com a municipi lliure de LGTBIfòbia. «El govern deixa parlar però després no s’aplica», afegeix el cupaire. És una crítica que també s’ha expressat reiterades ocasions des de Molins Camina i ERC des de fa mesos.

Els republicans, per exemple, van fer un llistat de mesures proposades per l’oposició aprovades o ben rebudes pel govern que no s’han portat a terme, com una guia entenedora del pressupost municipal, la reformulació del Consell de Seguiment de la Crisi, el Consell de Vila o un pla de xoc contra la crisi. Guillén va assegurar estar cansada que li «prenguin el pèl». «Ni ens volen ni ens necessiten», va resumir Josep Raventós (CUP). Era el desembre del 2016 i el malestar de l’oposició no ha canviat.

Relacionats

Etiquetes: Ana ArocaAsier Baionacas tarifes de l'aiguaCDCCDC Molins de ReiCUPCUP Molins de ReiERCERC Molins de ReiICV-MESIniciativa - MESMolins CaminaPSCPSC Molins de ReiSílvia Guillén
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

30/07/2026
El govern municipal dona marxa enrere en la construcció d’un nou poliesportiu a la carpa Mariona

ERC sol·licita la creació de pistes de sorra per ampliar l’oferta esportiva de Molins de Rei

29/06/2026
MMM tanca la planta de producció de Molins de Rei i acomiada 34 treballadors

ERC reclama una sortida digna pels treballadors d’MMM

25/06/2026
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

La CUP adverteix del consum energètic del futur centre de dades del polígon El Pla

23/05/2026
Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

13/05/2026
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
Article següent

Mossèn Xavier Aymerich deixa les parròquies de Molins de Rei

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    Así a que viene la noticia que Viu molins destacaba el 27/04/2016 de que l’Ajuntament de Molins de Rei ha obtingut el segell Infoparticipa, que acredita la qualitat i la transparència de la informació pública que disposa a la seva web municipal. Concretament ha obtingut un 92% d’indicadors favorables en l’estudi de qualitat i transparència a la seva web que elabora la UAB i ha rebut el segell Infoparticipa que així ho acredita del Laboratori de Periodisme i Comunicació que avalua la informació que es publica als webs de les administracions públiques per promoure que millori la seva transparència i qualitat. Bàsicament :

    • Qui són els representants polítics, i càrrecs e confiança, quins son els seus oficis a la privada , i quins son els seus sous de publica.

    • Com gestionen els recursos col•lectius

    • Com gestionen els recursos econòmics

    • Quina informació proporcionen sobre el municipi i la gestió dels recursos col•lectius

    • I quines eines ofereixen per a la participació ciutadana.

    Molins de Rei a , «pito pito colorito», » Yo me lo guiso yo me o como», va passar ( de golpe i porrazo) del 35% l’any 2013 al 92% del passat 2015. Tot i això, hi ha municipis com Esplugues o Sant Feliu de Llobregat que també amb el «Yo me lo guiso yo me lo como» , fa anys que obtenen un 100% en aquest indicador.
    ¿ Todos esos de la oposición CUP. ERC. ICV, y el bodeguero transfuga de C’s , cuando van a presentar sus cuentas en la Web?, Los de la CUP , no lo llevan haciendo, y sólo lo hacen parcialmente cada 4 años, sin mostrar la pasta que se ensaca cada regidor cada mes, desde el bolleti nro 21 del maig de 2015. Y los demás no lo han mostrado nunca, y menos el transfuga….

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella
Societat

Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella

Samar Elansari
04/09/2026
El Memorial Josep Maria Salas obre la convocatòria de candidatures per a la seva onzena edició
Cultura

El Memorial Josep Maria Salas obre la convocatòria de candidatures per a la seva onzena edició

Viu Molins de Rei
03/09/2026
Una concentració en suport a Ceuta acaba en una protesta antifeixista a Molins de Rei
Societat

Una concentració en suport a Ceuta acaba en una protesta antifeixista a Molins de Rei

Samar Elansari
03/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?