• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 25 juliol, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’Ajuntament compra el 100% de Molins Energia per poder municipalitzar serveis

Jordi Julià Serra
01/03/2018 - 20:27
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’empresa pensada per gestionar el servei de biomassa té la porta oberta a convertir-se en l’empresa municipal que absorbeixi els serveis privatitzats que es decideixi remunicipalitzar. Per fer-ho, l’Ajuntament ha comprat totes les accions de l’empresa que fins ara tenien altres administracions.

La biomassa, gestionada ara per Veolia, serà probablement una de les primeres empreses que es municipalitzi // Arxiu — Veolia

És un dels cavalls de batalla de la CUP i un dels punts estrella del pacte de govern entre CDC, CUP i ERC: la municipalització de serveis. És a dir, gestionar directament des de l’Ajuntament serveis que fins ara es feia a través d’empreses privades, amb l’aigua com a màxim exemple.

Tot i que el mateix govern admet que no és fàcil fer-ho actualment i encara menys en l’any que queda fins a acabar la legislatura, a l’acord de govern sí que es comprometien a crear l’estructura necessària per poder fer municipalitzacions en el futur. I, tal com va avançar el cupaire Carles Ros en una entrevista a Viu Molins de Rei, la manera de crear aquesta estructura és Molins Energia.

Aquesta és l’empresa que en el seu moment es va crear per gestionar el servei d’aigua calenta amb biomassa al barri de la Granja. El 2014, l’Ajuntament va passar a ser-ne el màxim accionista. Ara s’ha anat més enllà i el consistori ha comprat la resta d’accions que quedaven, que eren propietat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat de Catalunya. La intenció anterior era liquidar aquesta empresa, però la promesa d’obrir la porta a les municipalitzacions ha fet canviar de plans.

L’acció és una maniobra per esquivar la llei de racionalització i sostenibilitat de l’administració local (LRSAL), coneguda com Llei Montoro, que va imposar l’austeritat als municipis i impedeix que es creïn noves empreses municipals. Per tant, s’aprofita l’empresa ja existent, per ara una carcassa buida, per donar l’opció de convertir-la en un possible calaix de sastre des d’on gestionar tota mena de serveis, malgrat el nom teòricament faci referència a l’energia.

Biomassa i altres serveis

Un dels primers candidats a formar part d’aquesta empresa municipal és precisament el servei de biomassa, que es va acabar externalitzant a mans de l’empresa privada Veolia. Aquesta remunicipalització, ja prevista per l’anterior govern sociovergent, és una de les empreses que creuen que seria viable fer municipal en aquest mandat, encara que no està clar que hi arribin a temps.

Seria una de les primeres però no la primera. Fonts municipals afirmen que abans que la biomassa s’està estudiant municipalitzar altres serveis, tot i que no especifiquen quins.

«Mantindrem la societat temporalment inactiva, generant el mínim de costos possibles», va afirmar el regidor de Serveis Municipals i Municipalitzacions, Asier Baiona (CUP) al ple municipal de febrer, on es va aprovar la mesura. «Mentrestant, demanarem els pertinents estudis tècnics, econòmics i jurídics per tal de valorar la remunicipalització de diferents serveis des d’un punt de vista clarament objectiu», va afirmar el regidor encarregat d’estudiar les municipalitzacions.

La compra de totes les accions a les altres administracions es va aprovar al ple per unanimitat per part de tots els partits polítics. Durant el debat, el regidor d’Economia, Ramon Sánchez (CDC), va matisar el cupaire: «no tot és remunicipalitzable», va advertir-li el seu company de govern.

Baiona també va argumentar que el pas permetrà «demostrar amb números» que «la gestió directa és beneficiosa per estalvi, qualitat del servei i autonomia local». També va oferir un «debat sincer i transparent però sense dilacions» sobre el tema.

Relacionats

Etiquetes: Asier BaionaMolins Energiamunicipalització de serveis públicsRamon Sànchezremunicipalització
EnviarCompartirTuitCompartir
L’Ajuntament tanca l’adquisició d’una finca al carrer Fassina per més de 190.000 euros

L’Ajuntament tanca l’adquisició d’una finca al carrer Fassina per més de 190.000 euros

08/04/2026
Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça

L’Ajuntament encarrega a l’empresa municipal la gestió de les escoles bressol La Traca i El Molí

29/12/2025
Ramon Sánchez (Ara Molins): «Aquest govern ha apujat els impostos d’una manera exagerada»

Ramon Sánchez (Ara Molins): «Aquest govern ha apujat els impostos d’una manera exagerada»

25/07/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
Ramon Sánchez (Ara Molins): «L’aigua regenerada que arribarà als aiguamolls ha de poder arribar al municipi»

El Millor per a la Vila – Balanç d’Ara Molins del primer any de mandat

22/07/2024
Ara Molins estrena seu al carrer Major

Ara Molins estrena seu al carrer Major

12/04/2024
Article següent

Carta oberta a les famílies que heu de triar escola

Més comentat 2

  1. Retroping: Plega Josep Raventós, la força tècnica i argumental de la CUP | Viu Molins de Rei
  2. Retroping: El paper de la CUP en les municipalitzacions: les mentides del PSC – Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Incendi en un habitatge del carrer Montserrat
Portada

Incendi en un habitatge del carrer Montserrat

Jose PoloI1 Altres
24/07/2026
Economia

Veolia guanya els criteris econòmics del concurs per gestionar el servei d’aigua a Molins de Rei i set municipis més

Samar Elansari
23/07/2026
L’exposició ‘Camins 1907-2026’ repassa més d’un segle de tradició ciclista a Molins de Rei
Cultura

L’exposició ‘Camins 1907-2026’ repassa més d’un segle de tradició ciclista a Molins de Rei

Samar Elansari
22/07/2026

VIU Empresa

piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?