• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 07 agost, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’Ajuntament tem un retard en la construcció de la nova llar d’avis

Irene Juárez
19/12/2020 - 19:14
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El govern municipal, tot i estar molt satisfet amb el projecte que presenta l’equip d’arquitectes, no veu clar que el projecte pugui tirar endavant de forma immediata i és a l’espera dels tràmits de la Generalitat.

Roda de premsa de presentació del projecte de la residència // Irene Juárez

L’alcalde, Xavi Paz, i el primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, han anunciat aquest divendres l’equip d’arquitectes guanyadors del concurs d’idees per a la futura residència d’avis de Molins de Rei. Ambdós s’han mostrat il·lusionats amb la proposta guanyadora, però en el seu discurs hi ha hagut cert toc d’amargor. El cert és que el projecte està estancat a l’espera que la Generalitat accepti signar un protocol de col·laboració, segons han explicat.

Des del 2018 hi ha signat, entre l’Ajuntament i la Generalitat, un protocol d’intencions en què l’administració catalana mostra la seva voluntat d’ajudar a fer possible la residència de Molins de Rei. Però el govern municipal li demana que faci una aplicació d’aquest conveni per tal d’atrevir-se a tirar endavant el projecte.

La residència actual compta amb 30 places internes i 10 places pel centre de dia. L’objectiu és que la nova en tingui 102 i, el centre de dia, 20. El que l’executiu municipal demana a l’administració catalana és un compromís signat que concreti el nombre de places públiques amb les quals col·laboraran i la seva quantia. Segons asseguren, la signatura d’aquest protocol és imprescindible per continuar amb els tràmits.

Xavi Paz creu que la culpa és del color del govern

«No podem fer l’encàrrec del projecte si no hi ha ni tan sols un compromís de la Generalitat plasmat en xifres», ha reconegut Xavi Paz. També lamenta que alguns municipis veïns que van començar més tard la gestió per a la construcció de les llars d’avis ja tinguin el conveni signat. Paz sosté que la causa d’aquest desequilibri és «el color polític» dels consistoris.

Si finalment els tràmits no s’agilitzen i no s’encarrega la redacció del projecte executiu a l’equip guanyador abans del desembre de 2022, l’Ajuntament haurà de pagar un 3% de la despesa total de la redacció del projecte, que ascendeix a 472.837,75€, Iva inclòs. Per tant, l’administració local hauria de desembutxacar 11.500 euros. Tanmateix, Paz ha intentat tranquil·litzar els ànims i ha informat que aquest dilluns està programada una reunió amb la Generalitat en què espera avançar.

BTA i PMMT són els dissenyadors de la nova residència

La proposta escollida pel jurat ha estat la presentada per l’equip format entre BTA arquitectes i PMMT arquitectura. Segons ha explicat Marc Trepat, un dels arquitectes que han participat en el disseny, la proposta es construeix al voltant de les necessitats que les persones presenten quan es fan grans. L’arquitectura està pensada per quan disminueix la capacitat motriu, es perd capacitat de comunicació o apareix la demència.

L’objectiu és que els interns sentin «que continuen vivint», ha explicat. Per això es decanten per unitats de convivència més petites, que motivin les relacions entre les persones. Volen allunyar la imatge institucional per fomentar la d’habitatge. Així, cada planta tindrà dues unitats de convivència separades entre elles. Al mig, hi haurà el centre de control.

Patricio Martínez, arquitecte, soci director de PMMT arquitectura i amb experiència amb projectes hospitalaris, ha posat en valor que el seu company ha viatjat per tot el nord d’Europa visitant residències de gent gran amb la intenció d’adquirir coneixements i emular el seu model d’atenció a la vellesa.

Relacionats

Etiquetes: BTA arquitectesLlar d'avisMarc TrepatPatricio MartínezPMMT arquitecturaRamon Sànchezresidència de gent granXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

El PSC tanca el curs polític amb 200 persones al barri del Canal

30/07/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026

L’Ajuntament demana al ministeri una actuació temporal per millorar el punt negre del pont de l’N-340

25/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

02/06/2026
Les famílies del Club Atletisme Molins denuncien falta de manteniment de l’espai d’entrenament

El govern sociocomú aposta per una zona d’atletisme a la Gravera

15/05/2026
Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

16/04/2026
Article següent
L’Ajuntament tem un retard en la construcció de la nova llar d’avis

La nova residència evocarà el concepte d'habitatge

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    6 anys enrere

    ¿ Quin son els membres del jurat ?, Sempre falten coses …. , ara un “adenda”, un papé en que ens adjuquin les plaçes i l’ interventor dongui llum verda, al projecte, la Gene no ha fet el treball en 2 anys , amb el preacord va ser firmat amb per Chakir El Homrani (41) de ERC , sociólogo , sindicalista UGT que no ha pegado un palo al agua en la empresa privada, No ha tingut temps, Un projecte pesat per les persones, y no les persones que s’adaptin al projecte , Els arquitectes han viatjat pel nord de Europa, abans en Joan Ramón Casals Mata (CiU) de JxCat no havien previst aparcament , tan important avui dia en tot equipament públic . Si no hi ha firma de l’adenda de la Gene abans de 2 anys l’Ajuntament haurà de pagar una penalització 12.000 € , Total : 50 noves plaçes publiques + 20 privades + 30 que hi ha tenim ara , Total 70 ,… 75 plaçes….o 102 com diu el Viu , Serà com si fos 4 residècies en una sola, No totes les plaçes serán per ciutadants de Molins de Rei, L’alcalde Xavi Paz Penche (PSC) creu que la culpa és del color del govern actual de Molins de Rei , ja que a altres municipis propers ,no governats pel PSC , que van començar més tard la gestió per a la construcció de les llars d’avis ja tenen el “adendum” firmat. La remodelació de l’estació de RENFE també pendent … Tot pendent …

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

La inauguració del Circuit Festival va ser el 9 d’agost a Be Disco // Matineé Group
Portada

El festival gai més gran del món no repeteix a Molins de Rei

David Guerrero
05/08/2026
El concurs de la gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més supera els 1.000 milions
Economia

Aqualia passa a l’acció per aconseguir el macroconcurs de l’aigua davant la baixa temerària de Veolia

David Guerrero
04/08/2026
La zona blava i taronja són gratuïtes durant el mes d’agost
Societat

La zona blava és gratuïta durant tot l’agost

Jose Polo
03/08/2026

VIU Empresa

piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?