• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 03 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La Fundació Bofill alerta que la segregació escolar a Molins de Rei podria empitjorar

Roger Cuartielles
15/05/2020
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’entitat adverteix que els índex de segregació podrien augmentar amb la crisi de la Covid-19, especialment en localitats com Molins de Rei, que segons la Fundació Bofill és un dels 12 municipis de Catalunya on la segregació escolar ha augmentat més des de fa una dècada.

En algunes aules no hi ha espai per separar les taules // Jordi JuliàEn algunes aules no hi ha espai per separar les taules // Jordi Julià
Una aula de l’institut Lluís de Requesens en una imatge d’arxiu // Jordi Julià

Crit d’alerta de la Fundació Jaume Bofill davant el perill que el període de preinscripció en línia actual pugui fer augmentar el nivell de segregació escolar, especialment en municipis com Molins de Rei, on la segregació ja és molt alta i on l’alumnat vulnerable que es matriculi fora de termini es podria concentrar en determinats centres educatius si no es prenen mesures.

En dades de la fundació, la localitat es troba entre els 12 municipis de Catalunya on la segregació ha empitjorat més en els últims 12 anys. Concretament, des de l’entitat educativa xifren que al municipi el nivell de segregació a primària és de més del 30% i a secundària superior al 20%. Uns índex, que segons l’entitat, han augmentat especialment en els darrers cinc anys i que podrien fer-ho en el futur.

Per això, demanen a la Generalitat de Catalunya que estableixi criteris clars i homogenis a l’hora de fer les preinscripcions i que els ajuntaments de poblacions amb una alta segregació com Molins de Rei articulin mesures urgents per distribuir equilibradament aquell alumnat que es matriculi fora de termini o que sigui de matrícula viva.

Entre les mesures a prendre, proposen que s’incrementin tant la reserva de places d’alumnat vulnerable als centres educatius com que es posin en marxa mecanismes per garantir un distribució equitativa a les aules.

Propostes: tenir una OME i identificar l’alumnat vulnerable des de P3

Per exemple, des de fa anys hi  ha poblacions catalanes que compten amb l’anomenada Oficina Municipal d’Escolarització (OME), un servei compartit entre el departament d’Educació i els ajuntaments que serveix per orientar les famílies a l’hora de preinscriure els infants i que, en paraules de l’entitat, “permet articular estratègies desagregadores, especialment en contextos de crisi”.

Molins de Rei, però, és un dels 33 municipis de Catalunya amb alta segregació que no disposa d’aquest dispositiu. Per això, la fundació convida tant al consistori com a la Generalitat a posar-la en marxa.

Un altre dels mesures que Molins de Rei encara no aplica i que, a criteri de la Fundació Bofill, també ajudaria a revertir la segregació és identificar ja des de P3 aquell alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, tant per qüestions de vulnerabilitat econòmica com per falta de coneixement de la llengua a causa de procedència estrangera.

A parer seu, la mesura permetria garantir una distribució equilibrada de l’alumnat a les aules, sobretot en el context actual en què es preveu que “hi haurà més alumnes vulnerables matriculats fora de termini i caldrà conèixer bé els nivells de complexitat de cada municipi”.

Un pacte local contra la segregació

Des de l’entitat educativa també es suggereix que els municipis amb una alta segregació escolar impulsin pactes locals que permetin promoure i coordinar mesures efectives contra la segregació escolar.

La preinscripció escolar a Molins de Rei serà del 13 al 22 de maig

Relacionats

Etiquetes: coronavirus Molins de ReiCovid-19 Molins de Reicrisi del coronavirusFundació Jaume BofillMolins Covid 19Molins de ReiMolins de Rei Coronaviruspreinscripció escolarsegregació escolar
EnviarCompartirTuitCompartir
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

Preinscripció escolar per al curs 2026-2027 a Molins de Rei: calendari, funcionament i portes obertes a les escoles

16/02/2026
Una avaria d’un tren a Molins de Rei provoca retards a la línia R4

Una avaria d’un tren a Molins de Rei provoca retards a la línia R4

26/02/2024
Els molinencs donen l’últim adeu a la reina Carnestoltes XLIII

Els molinencs donen l’últim adeu a la reina Carnestoltes XLIII

14/02/2024

Els firaires apunten que les vendes de la Candelera han estat similars a l’any passat tot i l’augment de públic

07/02/2024
L’ambient de divendres i el bon temps marquen l’estrena de la Fira de la Candelera

L’ambient de divendres i el bon temps marquen l’estrena de la Fira de la Candelera

02/02/2024
Uns lladres multireincidents tenen un accident després de ser sorpresos per la Guàrdia Urbana

Uns lladres multireincidents tenen un accident després de ser sorpresos per la Guàrdia Urbana

31/01/2024
Article següent

Arrenca el repartiment d'ordinadors a escolars de famílies vulnerables sense connexió

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    6 anys enrere

    La verdad , cada ves és más difícil entender para un ciudadano de a pié, todas esta jerga de las notificaciones de las administraciones que se redactan con expresiones cada vez más raras para impresionar a la ciudadanía y justificar que hacen algo de importante, y como en el Evangelio, para que se entienda, deberían cada vez más utilizar ejemplos o parábolas : 1) Qué és una segregación escolar? , 2) Qué relación puede haber entre la crisi de la covid-19 y la segregación especialment en localitats com Molins de Rei que siempre destacamos en lo malo? , 3) Qué és eso de la Fundació Bofill ?, , 4) Qué tiene que ver la segregación con el període de preinscripció en línia actual,? , 5) Porqué en Molins de Rei, la segregació ja és molt alta ?, 6) Qué tiene que ver la segregación con l’alumnat vulnerable?, 7) Que es entiende por alumnat vulnerable ?, 8) Que tiene que ver la segregación con que es matriculi fora de termini? , 9) Qué tipo de precauciones deben tomar los centres educatius si no es prenen mesures?, , 10) En base a qué argumentos Bofill determina que Molins e Rei es troba entre els 12 municipis de Catalunya on la segregació ha empitjorat més en els últims 12 anys ?, 11) Ejemplos de que la Generalitat estableixi criteris clars i homogenis a l’hora de fer les preinscripcions , . 12) Ejemplos de que la Generalitat articuli mesures urgents per distribuir equilibradament aquell alumnat que es matriculi fora de termin, 13) Qué es eso que de matrícula viva.? 14) En qué consiste la reserva de places d’alumnat vulnerable? 15) Que tipos de mecanismes per garantir un distribució equitativa a les aules?
    Consideramos que todo eso , sea lo que sea, como en el tema de la Residéncia en Molins de Rei, és responsabilidad de la Generalitat y que no se tenga que solucionar pasando la castaña caliente a la creación de una Oficina Municipal d’Escolarització (OME) y crear más regidurías municipales , que en Molins de Rei ya llevamos 44 regidurias, la mayoría con funcionarios de manos cruzadas, sin trabajo, sólo para justificar los sueldos políticos de los miembros del equipo de gobierno municipal
    Eso de la segregació y necessitats específiques de suport educatiu tiene que ver con enseñar a parte los hijos de emigrantes, darles más ayudas económicas y mejorar coneixement de la llengua catalana a causa de procedència extranjera?, Y tener las calles hechas unos zorros ?

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Ambient assolellat al migdia al carrer Rubió i Ors durant la Fira de la Candelera // David Guerrero
Economia

La Fira de la Candelera augmenta el seu impacte econòmic tot i tenir menys visitants

Samar Elansari
03/06/2026
Els Matossers organitzen una tarda d’inflables i castells per als infants
Cultura

Els Matossers organitzen una tarda d’inflables i castells per als infants

Viu Molins de Rei
03/06/2026
Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei
Societat

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei

Samar Elansari
02/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?