• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 26 octubre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La CUP calcula que les empreses privades encareixen la factura de l’aigua en un 30%

Elisenda Colell
19/10/2015 - 11:23
a Economia, General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

El partit majoritari de l’oposició assegura que, de mitjana, una família de 4 persones a Molins de Rei paga un sobrecost de 15 euros en la factura de l’aigua. Alhora es queixen que l’aigua municipal li surt «gratis» a l’Ajuntament «a costa de tots els molinencs».

Raventós, en una atenció als mitjans de comunicació // Elisenda Colell
Raventós, en una atenció als mitjans de comunicació // Elisenda Colell

La CUP segueix defensant que la gestió de l’aigua deixi d’estar a mans privades i passi a ser de l’administració, ara aportant xifres sobre la taula. Els cupaires han calculat que una família de quatre membres de Molins de Rei paga, de mitjana, 47,57€ en la factura de l’aigua. D’aquests 4,54€ provenen «únicament» pel fet que la gestió estigui en mans de l’empresa Aqualia, segons el partit de l’oposició amb més representació. La xifra significaria un 30% de la factura. Josep Raventós, número dos del partit, ha explicat en roda de premsa que aquests són uns diners que les famílies «es podrien estalviar» si es municipalitza el servei.

Una altra despesa, que vindrien a ser 5 euros de la factura per família segons aquest partit, és la gratuïtat de l’aigua municipal. Els ciutadans assumeixen el cost dels 125 mil litres d’aigua que fa servir l’Ajuntament per serveis com el reg, les fonts públiques o la piscina municipal. En aquest àmbit, Raventós ha reclamat que aquests diners surtin del pressupost municipal i no de la factura de l’aigua assenyalant que «no tenim perquè pagar-ho tots els molinencs».

L’altra queixa de la CUP se centra en els talls de subministrament. Raventós ha qualificat d'»irònic» l’acord de l’Ajuntament amb Aqualia per ajudar les famílies més necessitades i ha demanat a tots els molinencs que «siguin conscients» que qui paga les «batalles judicials» d’Aqualia amb els veïns que no arriben a final de mes són tots els ciutadans. «Paguem els talls que ells mateixos provoquen», ha sentenciat. Un cost que ha xifrat en 80 cèntims per família.

Una de les partides que es cobren als consumidors és el Cànon Municipal, uns diners que van directes a les arques municipals segons la CUP i sobre els que Raventós ha demanat «transparència» a l’equip de govern format per Convergència i PSC.

Ara no és moment per municipalitzar

Tot i això, asseguren que cal esperar fins al 2023 per remunicipalitzar la gestió de l’aigua a Molins de Rei perquè és llavors quan acaba la concessió municipal amb l’empresa Aqualia. Raventós ha assumit que, en cas de fer-ho ara per ara, hi hauria un «sobrecost» inassumible. A hores d’ara, però, se centren a promoure debats i xerrades per reflexionar sobre quina hauria de ser la gestió de l’aigua d’aquí a 8 anys. La primera és el proper divendres 23 d’octubre a la Federació Obrera.

 

Relacionats

Etiquetes: aiguaAqualiaCUPCUP Molins de Reifactura de l'aiguagestió de l'aiguaJosep Raventósmunicipalització de l'aiguamunicipalització de serveis públicsremunicipalització
EnviarCompartirTuitCompartir
Veolia haurà d’acreditar que l’oferta per gestionar l’aigua no és anormalment baixa

L’aigua no és un negoci: la nostra fermesa davant de la privatització de l’AMB del servei d’aigua de Molins de Rei

25/09/2026

L’Àrea Metropolitana avala l’oferta de Veolia per gestionar l’aigua de Molins de Rei i set municipis més

18/09/2026
Veolia haurà d’acreditar que l’oferta per gestionar l’aigua no és anormalment baixa

Aqualia presenta al·legacions davant l’AMB per la rebaixa del 60% de Veolia en el concurs de l’aigua

26/08/2026
El concurs de la gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més supera els 1.000 milions

Aqualia passa a l’acció per aconseguir el macroconcurs de l’aigua davant la baixa temerària de Veolia

04/08/2026
Veolia haurà d’acreditar que l’oferta per gestionar l’aigua no és anormalment baixa

Veolia haurà d’acreditar que l’oferta per gestionar l’aigua no és anormalment baixa

27/07/2026

Veolia guanya els criteris econòmics del concurs per gestionar el servei d’aigua a Molins de Rei i set municipis més

23/07/2026
Article següent
El Club Halterofília Molins de Rei supera les adversitats i és sisè d’Espanya

El Club Halterofília Molins de Rei supera les adversitats i és sisè d'Espanya

Més comentat 5

  1. alfred says:
    11 anys enrere

    Ostres tot aquest rollo de la CUP i el servei es fins 2023

    Respon
    • pepe says:
      11 anys enrere

      imagina’t si el renoven 50 anys més. tota la vida robat per aqualia!

      Respon
      • alfred says:
        11 anys enrere

        Fins al 2023 segons l’article no es pot fer res….Per si de cas ja esta dit… però millor ens tirem ara 7 anys marejant la perdiu

      • pepe says:
        11 anys enrere

        que trist que per tu posar en dubte privatitzacions i plantejar models millors per tot el poble sigui «marejar la perdiu». suposo que era la única difamació que podies fer

  2. dclosa says:
    11 anys enrere

    Es escandaloso que el cost dels 125 mil litres d’aigua que fa servir l’Ajuntament per serveis com el reg automàtic a la nit sense control, les cochambrosas fonts públiques i la piscina municipal privada, no surtin del pressupost municipal i que la factura de l’aigua la tenim que pagar tots els molinencs. «mentre hi haguin rucs ells anirán a cavall» ! Cada palo que aguante su vela. Basta de chanchullos municipales y verdades a medias!
    En cualquier caso, creo que para los que pagamos el recibo del agua, nos iría peor bajo un gobierno municipal de la CUP , ya que no consentiría talls de subministrament a les famílies necessitades , Todo sería gratis, incluyendo el suministro a las casas de okupas. Cap familia debería pagar nada, ni los 80 cèntims. Menos mal que ara, los de la CUP-Molins reconsideran su posición, de que ara no és moment per municipalitzar l’aigua i hay que esperar al 2023, fecha que acaba la concessió municipal amb l’empresa Aqualia, ya que el acuerdo que se firmó en su momento con la conformidad de todos los representantes políticos municipales (unos entendidos), que firmaron dicho contrato y los “sobrecost” inassumibles de una liquidación anticipada. Mejor, mejor, que los de la CUP-Molins sigan meneando la perdiz,.. y se centren a promoure debats i xerrades per reflexionar sobre quina hauria de ser la gestió de l’aigua…. antes de revisar la escandalosa estafa municipal del sobrecoste del IBI de los pisos que se han devaluado con la crisis y el estallido de la burbuja inmobiliaria, y el IBI no ha bajado. ¡ Una auténtica estafa !

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Miquel Subirana és nomenat Miquel de l’Any 2026
Cultura

Miquel Subirana és nomenat Miquel de l’Any 2026

Samar Elansari
26/10/2026
L’IBI pujarà un 2,46% el 2027
Economia

L’IBI pujarà un 2,46% el 2027

Samar Elansari
24/10/2026
El Posa’t la Gorra celebra 20 anys amb una nova imatge
Entitats

El Posa’t la Gorra celebra 20 anys amb una nova imatge

Viu Molins de Rei
23/10/2026

VIU Empresa

Ametller Origen obre una nova botiga de més de  1.000 m² a Molins de Rei  
VIU Empresa

Ametller Origen obre una nova botiga de més de  1.000 m² a Molins de Rei  

Viu Molins de Rei
15/10/2026
500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves
VIU Empresa

500 euros al mes per preparar unes oposicions: la Generalitat ofereix ajuts per a 120 joves

Viu Molins de Rei
08/10/2026
300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria
VIU Empresa

300 places per ser bomber o bombera de la Generalitat: així és la nova convocatòria

Viu Molins de Rei
25/09/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?