“Fira popular” és el títol del cartell que serà la imatge de la Fira de la Candelera 2013. Roser Biel i Lluís Siñol, dissenyadors de Sant Vicenç dels Horts, són els autors del cartell guanyador del concurs amb una proposta que posa l’accent en el caràcter popular de la Fira.

“Si la Candelera plora, l’hivern és fora; si la Candelera riu, el fred és viu“, assegura una dita tradicional que cada any es recorda els dies de Fira a Molins de Rei. Aquest any encara serà més present ja que apareixerà al cartell de la Fira, obra de Roser Biel Tres i Lluís Siñol Roig, dos dissenyadors de Sant Vicenç dels Horts. Lluís Siñol (1979), és fundador de l’estudi de disseny gràfic Minsk i té un perfil multidisiciplinar que el fa versàtil per la creació de materials molt diversos. Roser Biel (1985), per la seva banda, és una realitzadora i muntadora audiovisual que treballa per a diverses productores catalanes sota el nom de Labsus.
El cartell, a partir d’una proposta innovadora, posa l’accent en el caràcter popular i els arrels de la Fira de la Candelera. El seus autors han destacat que s’han inspirat “en el disseny dels cartells de les fires tradicional del país” i que han volgut fer un cartell “directe, que deixés clara la proximitat de la fira al poble”.
Enguany s’han presentat 71 cartells, 12 dels quals han estat realitzats per persones de la vila. El jurat estava format per representants del món de la pagesia, del comerç, de la indústria, del disseny gràfic i de l’art de Molins de Rei. Segons l’alcalde, Xavi Paz, el cartell és “un bon exemple de com afrontem la propera Fira, amb l’esperit d’actualitzar la nostra tradició”.

Un cop fet públic el cartell de la Fira de la Candelera 2013 ja s’escalfen motors per l’esdeveniment que cada any converteix Molins de Rei en centre neuràlgic firal el primer cap de setmana de febrer. L’any vinent, la Fira serà els dies 1,2 i 3 de febrer.


















A mi m’agrada més un que hi ha d’unes espardenyes
M’encanta!
No transmet el que es persegueix, concurs cartell de ditas populars semblaria apropiat, pero no per un cartell de fira d'agricultura, industria i comerç " jurat i dessenyadors tots vostès en saben molt " si el cartell el fan per vostès val, pero el gran públic no ho entendrà. per cert. ¿ algú sap de qué es tracta aquesta fira ?jo ho sé però el jurat no s'ha assabentat i els dissenyadors han sortit amb la seva, perque hi ha algun modern al jurat objectivictat i coherència srs.