• FES-TE SOCI ARA
Diumenge, 19 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

ERC, ICV i CUP mostren el seu rebuig al projecte Eurovegas

David Guerrero
19/04/2012
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’Ajuntament de Molins de Rei aprova una moció, presentada conjuntament per Esquerres per Molins de Rei i Iniciativa per Molins de Rei, contra la construcció d’Eurovegas a Catalunya. La CUP dóna suport a la moció mentre el PP vota en contra i PSC i CiU s’abstenen.

La moció contra el macrocomplex que vol construir el magnat Sheldon Adelson al Delta del Llobregat va ser aprovada en el ple municipal del mes de març. En aquesta moció es considera que “el projecte de Las Vegas Sands Co. no correspondria al model de desenvolupament econòmic i social que li correspon a Catalunya, sinó tot al contrari, que reincideix en alguns dels aspectes que ens han dut a la situació de crisi actual”.

Segons aquesta moció, aquest projecte “atemptaria directament contra la imatge i el prestigi d’un sector turístic madur i d’èxit”. El text manifesta el caràcter estratègic del Delta i la Vall Baixa del Riu Llobregat des del punt de vista de les grans infraestructures així com, també, “la necessitat de preservar l’equilibri ecològic i mediambiental que garanteixen les zones de conreu i els espais naturals protegits de la nostra comarca“. El portaveu d’Esquerres per Molins de Rei, Jordi Romeu, va desgranar els diferents arguments contra el projecte durant la lectura de la moció i va demanar al govern de la Generalitat “la màxima transparència en la informació sobre aquest projecte”.

Els llocs de treball com argument a favor

PSC i CiU es van abstenir, mentre el PP va votar en contra de la moció. “La prioritat és crear llocs de treball, fent el que faci falta, i si Eurovegas genera llocs de treball, benvingut sigui”, va justificar Emilio Ramos. Tant el regidor popular com el convergent Joan Ramon Casals van utilitzar el discurs de la creació de milers de llocs de treball com l’element clau per defensar la construcció d’Eurovegas. “És una inversió de milions d’euros que pot generar milers de lloc de treball a una comarca que necessita crear ocupació, hem de tirar el país endavant”, va completar Casals, en la línia del PP.

“Si fos una moció que defensa la creació de llocs de treball, votaríem a favor, si defensés el Delta del Llobregat, també votaríem a favor”, va explicar el socialista Ferran Espinosa per justificar l’ambigüitat del PSC davant la possible construcció d’Eurovegas.

A més d’ERC i ICV, la CUP va ser qui va mostrar el seu rebuig més clar al projecte. “Aprofiten que hi ha una crisi per buscar una solució desesperada amb conseqüències desconegudes i infinitat de problemes associats que hipotequen el futur del país”, va criticar el regidor de la CUP, Roger Castillo, que va argumentar com els costos associats del projecte (canvi del model territorial, canvi de legislació, retrocés de la cohesió social, increment de la despesa energètica…) no compensen els llocs de treball creats al macrocomplex d’hotels i casinos. “L’economia que crearà Eurovegas ni la volem per nosaltres ni la volem per ningú”, va concloure el portaveu d’Iniciativa per Molins de Rei, Ivan Arcas.

Relacionats

Etiquetes: CIUCUPDelta del LlobregatERCEurovegasGeneralitatICVIván ArcasJoan Ramon CasalsJordi Romeumedi ambientocupacióPPPSCSheldon Adelson
EnviarCompartirTuitCompartir
Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

01/02/2026
Agustín Parra (PP) resta importància a qui gestiona Rodalies i aposta per solucions tècniques

Agustín Parra (PP) resta importància a qui gestiona Rodalies i aposta per solucions tècniques

01/02/2026
El dia de la mort de Franco a Molins de Rei

El dia de la mort de Franco a Molins de Rei

20/11/2025
ERC del Baix Llobregat “escalfa motors” per les municipals del 2027 a Molins de Rei

ERC del Baix Llobregat “escalfa motors” per les municipals del 2027 a Molins de Rei

22/09/2025
Felicitar a tots els veïns la Festa Major 2025

Felicitar a tots els veïns la Festa Major 2025

20/09/2025
Marta Espona (ERC): “Molins de Rei fa sensació de deixadesa”

Marta Espona (ERC): “Molins de Rei fa sensació de deixadesa”

19/07/2025
Article següent
Denunciats per protestar després de ser acomiadats

Denunciats per protestar després de ser acomiadats

Més comentat 11

  1. Jordi Fernandez via Facebook says:
    14 anys enrere

    Suposo que l’Ajuntament deu de tindre una alternativa per donar feina a tota la gent que treballaría en aquest lloc…

    Respon
  2. Alberto Barredo via Facebook says:
    14 anys enrere

    El PSC se va a mojar alguna vez en algo? Esto es ridículo. Los pijiprogres que cobran cada mes y pisan moqueta tienen alguna alternativa real? En vez de espantar a cualquier inversor.Podrían ponerse a trabajar para crear aunque fuera un sólo puesto de trabajo? De todas formas lo peor es lo de CIU. Mandan a un conseller a las vegas a convencer a Adelson y ahora se ponen en contra? Por lo menos que devuelvan la pasta del viaje. El ayuntamiento de Molins a lo suyo. Haciendo payasadas todos lo días. Cuando no nos declaramos republicanos nos declaramos antitaurinos o anti eurovegas o anti recortes o anti todo. Para cuando una moción que sea ANTI TONTITOS….NI UN TONTITO MAS EN EL AYUNTAMIENTO

    Respon
  3. Sergi Ruiz Pi via Facebook says:
    14 anys enrere

    feina !!! hi ha moltes maneres de crear feina….però fixem-nos en el model, vols dir que no és allò de pa per avui i merda per demà, tot i que jo ja ho considero merda per avui. aquest model no el volem aqui, vaja de fet m’agradria que no existis enlloc res de tot això.

    Respon
  4. Teresa says:
    14 anys enrere

    Ya empezamos con las mociones,….. Aún sin tener preparación ni estudios en económicas y en sociologia siempre aparecen los politiquillos de turno, entiende todo y de todo . ¿ No és una esclavitud trabajar en una cadena de fabricación de coches de quita y pon , con patente alemana o japonesa, Corresponde eso, al modelo de desarrollo económico y social de Catalunya? . ¿ Tiene el Baix Llobregat, excepto en el camino de santiago en Molins de Rei, un sector turístico maduro y exitoso? , ¿ La siderurgia CELSA en Castellbisbal que funciona de noche para que no se vea su contaminación , la SOLVAY en Martorell, etc, son una ejemplo de equilibrio ecológico y medioambiental de nuestra comarca?
    Con abstenciones y ambiguedades no se consigue nada , y menos en estos momentos de crisis económica , en que hay que tomar iniciativas y ser valiente , con cambios de modelos territoriales y de legislaciones si es preciso, como se ha hecho desdes siempre, por el bien de la ciudadanía, sin que tengan que protegernos los politiquillos de pacotilla entienden en todo.

    Respon
  5. Alberto Barredo via Facebook says:
    14 anys enrere

    Hay muchas formas de crear empleo? Hombre ahora Sergi nos a a arreglar el problema…ya decía yo que 6 millones de parados no era normal. Venga Sergi ilumínanos con tu clarividencia y explícanos como creamos empleo. Y de paso explícanos que es lo que te parece mal de Eurovegas porque aquí todo el mundo habla pero nadie conoce en detalle el tema.

    Respon
  6. Enric Piera via Facebook says:
    14 anys enrere

    No entenc perque insultes la gent Alberto, no és un bon costum. Eurovegas és més mafia, més putes, més diner negre, exempció d’impostos, pujada del preu de l’habitatge al Baix Llobregat, destrucció d’un espaï natural…crear feina ? molt fàcil: modificar la economia productiva, menys serveis i més sectors primari i secundari, menys dependència comercial exterior, posar un impost als bancs perque tornin els diners públics que els hem deixat ( com ha fet EEUU ). Alberto, com veus hi ha moltes maneres de crear feina. El problema és que no volen perque estem en un procés de crisi induïda per retallar drets socials, laborals, sanitaris…

    Respon
  7. Enric Piera via Facebook says:
    14 anys enrere

    El problema és el capitalisme descontrolat, que precisament és qui ha creat aquesta “crisi”. Que la crisi la paguin els rics.

    Respon
  8. Jordi Fernandez via Facebook says:
    14 anys enrere

    Tot aixó està molt bé Enric i estic d´acord amb tú, però aixó porta temps perquè es un cambi de model i els milions d´aturats que tenim no poden esperar-se anys mentre es varíen les coses. Busquem-lis feina i després ja cambiarem les coses…

    Respon
  9. Enric Piera via Facebook says:
    14 anys enrere

    Feina fàcil: l’Estat ha d’injectar diners a les petites i mitjanes empreses i no als bancs, com està fent fins ara. Més ràpid i més efectiu que esperar que facin un Eurovegas…pensa Jordi que enlloc de casar Elvis Presley casarà la Núria Feliu, la diva de CiU 🙂

    Respon
  10. Alberto Barredo via Facebook says:
    14 anys enrere

    Hola Enric. Cuanto tiempo…pero veo que sigues igual. Te leo y es como leer a la mismísima Cristina Kirchner. También podríamos expropiar la SEAT y gritar aquello de “CUATRE LLETRES” S E A T i una paraula CATALUNYA.

    Respon
  11. Pere Lluis L says:
    14 anys enrere

    We don´t want Eurovegas in Barcelona.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu
Cultura

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu

Samar Elansari
17/04/2026
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya
Economia

El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

Samar Elansari
17/04/2026
Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”
Cultura

Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”

Samar Elansari
17/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?