Joan Ramon Casals torna a delegar la representació a l’AMB

Ramon Sànchez (CDC) serà el nou representant de Molins de Rei a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en substitució de l’alcalde Joan Ramon Casals, que ha delegat aquesta funció. La CUP critica l’alcalde per tenir poca disponibilitat i Molins Camina especula sobre la seva marxa de l’Ajuntament.

Casals en una de les últimes aparicions públiques durant l'Esportíssim // Jose Polo

Casals durant un acte // Arxiu — Jose Polo

Per segona legislatura consecutiva, l’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals (CDC), ha decidit delegar el seu càrrec com a representant del municipi a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Si bé en la primera delegació, efímera, va ser el polèmic Emilio Ramos (PP) l’home que va ocupar el lloc de Casals, ara serà una persona del seu partit, Ramon Sànchez, qui tindrà aquesta responsabilitat. Sànchez, doncs, acompanyarà l’altre representant molinenc, Xavi Paz (PSC), en aquesta administració supramunicipal.

El gest de Casals ha aixecat les sospites d’alguns partits de l’oposició, que comencen a alertar de la dificultat de l’alcalde per compaginar la seva feina a Molins de Rei amb una nova que no tenia en l’anterior legislatura, la de diputat al Parlament de Catalunya. “El canvi és positiu atès que l’alcalde i actual representant només ha assistit a tres de sis plenaris metropolitans com consta en les corresponents actes”, ha comentat sobre la delegació realitzada mitjançant un decret d’alcaldia en el passat ple municipal del mes de febrer Josep Raventós, regidor de la CUP. Des del partit majoritari de l’oposició també s’ha demanat debat sobre “les decisions importants” que es prenguin a l’AMB.

Mordaç ha estat Ana Aroca, de Molins Camina. “Ens preguntem si pensa desfer-se de totes les funcions fins que arribi el moment de marxar definitivament”, ha especulat la portaveu de la formació que uneix Podemos, Equo i Procés Constituent en l’àmbit local, fent públiques les seves sospites que Casals deixi de ser alcalde per dedicar-se a la política nacional. “Esperem que quan marxi d’aquest ple no ens assabentem també per decret d’alcaldia”, ha demanat Aroca, qui també ha acusat Casals de “fer de conseller de forma no oficial” tot i que, de moment, l’alcalde només és diputat.

Reviu el debat al ple municipal

 

  • dclosa

    Pues,.. quizás , sí, que al final, la Sra. Ana Aroca de Podemos-camina, se sigue creyendo lo de Viu Molins de los santos inocentes del 2015 , pero , ese Sr. no tiene talante…..
    ICV con el Arcas y sus socios de ERC , lo inició. el pagar bien a los políticos es una cosa de izquierdas y además es progresista, Ahora con la crisis, parece que no se quiera aceptar la subasta a la baja, y piensan demasiado en cual será su puerta giratoria, cuanto dinero tienen en el banco, etc, etc. y esto hace que la política se alimente de una selección a la inversa : los más inútiles, los que no se ganarían la vida en el mercado libre de la privada, son los que se abrigan en los partidos y tratan de ser disciplinadisimos , a no ser que los echen, con una concepción militar y seminarista de la política , y cualquier disidencia de no tratar a los demás como enemigo, se paga con la expulsión, y ya no lo colocarán de alcalde como una escoba, y no porque él se lo haya ganado.
    El Sr. Casals no debería ni él, ni su familia, ni su alcalde bicéfalo del PSC , hacer de la política una profesión. Está bien que a un ciudadano le entre la idea de compromiso en las instituciones , pero, temporalmente, Tendríamos que tener políticos con preparación, que dediquen un tiempo a la política , pero que luego vuelvan a sus oficios si es que aún los saben manejar Con limitación de mandatos, y no como J. Martí (CDC) que se ha pasado 16 años en el Ayuntamiento, con unos ingresos , que se ensacó 212.508,80 € ( 32millones Ptas) (ver Bulleti nro 10, CUP) sin aportar nada a la vila, sólo calentar la silla y mover de vez en cuando, y poco, la sin hueso , y que durante 16 años
    Los politicos no deberian pensar solo en la cleptocracia, ni sólo en sus bolsillos . Hoy por hoy de politicos solo lo pueden ser : los funcionarios, los profesores de universidad, la gente rica ( como en nuestro caso), y la gente en el paro crónico, muchos de ellos desesperados de la privada, sin oficio ni beneficio. La prueba la tenemos que l’Ajuntament actual no deja de ser una “agència de col•locació”, el nombramiento a dedo y la incompetencia del regidor de finances, Sr. Sánchez (CDC) ha propiciado que se tenga que crear unas oposiciones de un director financiero, que realmente sepa del oficio.
    Penoso ver que los partidos políticos de la oposición en Molins de Rei , se hagan los desentendidos sobre lo que realmente importa a la ciudadanía como és el tema del IBI 2016, que ni siquiera lo han nombrado en el pleno, al ver la injusticia, la prepotencia y el absolutismo del equipo del actual gobierno municipal DiLl + PSOE , por lo que es justo, de sentido común y en derecho, en que se nos baje el 18 % en el IBI, intenten salirse por la tangente, con temáticas que no tienen nada que ver con lo principal, y que paradoxalmente, la ciudadanía, sufriremos en 2016, la subida del 1,3% en el recibo del IBI a pesar de la bajada del 18% de los valores catastrales de nuestras viviendas.
    Covergencia , actualmente está en declive, No saben como manejar lo de la independencia, No tiene discurso , Han perdido Barcelona (la reina del ajedrez) y están en la meditación y la travesia del desierto