Tomás Alcoverro guanya el Premi Comunicació Miquel Armengol 2011

El periodista molinenc Tomás Alcoverro és corresponsal de La Vanguardia a Beirut i altres països del Pròxim Orient des de fa 40 anys. Serà el primer periodista en rebre el rebatejat Premi Comunicació Miquel Armengol. El premi serà entregat per Mònica Terribas el proper divendres 16 de desembre.

L’única categoria dels Premis Ràdio Molins de Rei que no és triat per un jurat ja té guanyador: Tomás Alcoverro. En aquest cas, el premiat és triat pels treballadors de Ràdio Molins de Rei i els responsables de Comunicació de l’Ajuntament.

El molinenc està considerat un dels millor especialistes del panorama comunicatiu nacional en Orient Mitjà i un referent del periodisme internacional. De fet, és el periodista espanyol que porta més temps a la zona i ha esdevingut un expert en el món àrab.

Tomàs Alcoverro, que ha publicat al voltant de set mil cròniques, és autor del llibre El Decano, on recull una selecció dels seus articles durant trenta anys de periodista a la zona. Ha cobert, entre d’altres, les dues guerres del Golf. Amb Pilar Rahola ha publicat Atrapados en la discordia, un llibre de converses sobre el conflicte palestino-israelí. La seva última obra és La historia desde mi balcón.

Alcoverro ja ha rebut premis de periodisme de prestigi com el Godó, Gaziel, Cirilo Rodríguez, Ortega y Gasset i Liberpress. També ha rebut la Ploma d’Or de la Facultat de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Al 2006 va rebre la Creu de Sant Jordi.

El premiat serà present a l’acte d’entrega del proper 16 de desembre al Foment Cultural i Artístic. L’entrega del guardó la farà la directora de Televisió de Catalunya, Mònica Terribas. La resta de guanyadors es donaran a conèixer aquesta setmana a partir de la decisió del jurat creat per a cada una de les sis categories restants: Cultura; Comerç i petita empresa; Innovació; Esports; Solidaritat i Educació.

La votació al Molinenc/a d’Honor encarà està oberta al públic. Fins el moment Joan Domènech encapçala la llista de nominats amb 246 vots a la votació online, a la que encara s’han de sumar els vots per telèfon.

  • Teresa

    Yo he votado 8 veces repetidas por el Ayala , y el sistema informático de votación me lo permite, He detectado que por Internet puedo votar tantas veces como me dé la gana , y en cambio telefónicamente a la Radio MR solo una vez, ¿ Esto es coherente? , ¿ Hay resposabilididades políticas en todo esto?

  • Teresa

    La Web de www. premisraidiomolinsderei.net el día 14 alguyien la habia bloquedo y ya no se podían ver los resultados. Todo eso ha sido un engaño desde la propia alcaldia. Se trata de una votacion popular, y la ciudadanía quiere clarificaciones, Yo llevo toda la semana intentando pedirlas por este foro y Viu molins, por lo visto, no me las publica porque debe considerar , como en época de la Inquisición, que incumplo la normativa de participación. Mi pregunta es la siguiente : ¿ Como es posible que siendo las personas propuestas ya de una determinada edad y que las gentes que los conozca no saben manejar Internet y tienen que realizar las votaciones por el teléfono de Radio MR , y solo hayan llegado a 57 votaciones y en cambio, por Internet aparezcan más de 600 votaciones , venciendo el Domenech y el Borrego ? . Aquí hay algo que no funciona,…. Aqui hay tongo, ¿ Puede alguien autorizado, carificarlo, o es otra “llufa” del actual consistorio?

  • Teresa

    Decía el alcalde " Un día de felicidad" , "Eso dice mucho de Molins", "Es de cobardes no hacer ni decir nada", "hay que apretar el acelerador" y la frase final del Romeu "con la información podemos avanzar , y la verdad nos hará libres" , Asistentes : unas 150 personas, media de edad 65 años, 90% sin sabier manejar Internet , Total de votaciones 1201 votos de los que 1150 lo fueron por Internet. Eso no se lo cree nadie. ¿ Quien es el responsable de este enorme descontrol? , ¿ Eso dice mucho de Molins? . Aún así, Insisto, Viu molins no me publica lo que yo escribo y denuncio.

  • Teresa

    Asistentes : unas 150 personas, la mayoria parientes de los cantantes del coro o de los nominados media de edad 65 años, 90% sin sabier manejar Internet , Total de votaciones 1201 votos de los que 1150 lo fueron por Internet y eso no se lo cree nadie. ¿ Quien es el responsable de este enorme descontrol?
    Yo he votado por Internet 8 veces repetidas por el Sr. Ayala , y el sistema informático de votación me lo permitió, Por Internet se podía votar tantas veces como a uno le diese la gana , y en cambio telefónicamente a la Radio MR solo una vez, ¿ Esto es coherente? , ¿ Hay resposabilididades políticas en todo esto?

  • Pingback: Jordi Molet, Jordi Costa, Lluís Posada, Santi Prat i Jordi Arbiol són reconeguts als Premis Ràdio Molins de Rei | Viu Molins de Rei()